Siirry pääsisältöön

BMW:n automaattivaihteiston korjauksen ominaisuudet

 

VAIHTEISTOLAATIKON RAKENNE

BMW:n vaihteisto on monimutkainen laite. Itse automaattivaihteiston lisäksi se sisältää myös muita mekanismeja, kuten esimerkiksi momentinmuuntimen. Nykyaikaisten mallien vaihteisto eroaa muiden automallien malleista juuri siinä, että siinä on kehitetty käytännöllinen elektroniikka, jonka ansiosta kaikki käynnissä olevat prosessit ovat hyvin säädeltyjä ja yksikkö reagoi nopeasti kuljettajan toimiin.

Öljypumppu on täydellisesti kytketty vaihteistoon, mikä on myös etu. Tähän pumppuun on asennettu herkät lämpötila- ja paineanturit. Lyhyesti sanottuna BMW:n automaattivaihteistot on valmistettu uusinta teknologiaa käyttäen korkealaatuisimpia nykyaikaisia ​​materiaaleja.

BMW:N AUTOMAATTIVAIHTEISTON KORJAUKSEN OMINAISUUDET

Koska uudet BMW-mallit on varustettu monimutkaisilla vaihteistoilla, niiden korjaus vaatii tiettyä tietoa ja taitoa. On tärkeää ottaa huomioon laitteen ominaisuudet. Useimmat viat liittyvät elektroniikan vikoihin. Mekaaninen osa on tällaisissa vaihteistoissa melko luotettava. Siksi sitä on korjattava melko harvoin.

Mielenkiintoinen tosiasia on, että auton kitkalevyt on valmistettu paperista. Vaikka se on tiivis, se silti kuluu. Tämän seurauksena koko koneen toiminta voi häiriintyä. Siksi koko korjaus koostuu vain levyjen vaihtamisesta eli uusien (myös paperisten) asentamisesta.

Automaattivaihteiston korjaustarve syntyy usein, kun levyjarrujen hiukkasia pääsee hydraulijärjestelmään. Tämän seurauksena se tukkeutuu ja venttiilit voivat jumittua. On myös suuri todennäköisyys, että koko ohjausjärjestelmän kanavat tukkeutuvat. On sanottava, että tätä vikaa pidetään melko vakavana. Jos näin tapahtuu, on tarpeen vaihtaa monia osia.

Automaattivaihteiston tällaisten toimintahäiriöiden estämiseksi on tärkeää suorittaa tarkastus ja bmw huolto. Tarkemmin sanottuna hydraulijärjestelmän kanavien säännöllinen puhdistus on välttämätöntä. Jos vuoraushiukkaset sijaitsevat siten, ettei niitä voida poistaa, koko yksikkö on yksinkertaisesti vaihdettava. Työn jälkeen ajotietokoneen pitäisi näyttää, että järjestelmä on hyvässä toimintakunnossa. Jos se osoittaa, että ongelma jatkuu, puhdistus on tehtävä uudelleen. Äärimmäisissä tapauksissa yksikköä ei voi vaihtamatta tehdä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä

  Jarrujärjestelmä on yksi auton tärkeimmistä osista, joka varmistaa kuljettajan ja matkustajien turvallisuuden. Sen asianmukainen toiminta vaikuttaa suoraan auton yleiseen toimintaan. Jos jarrut toimivat huonosti tai ovat viallisia, sillä voi olla vakavia seurauksia tiellä. Siksi on erittäin tärkeää tarkistaa jarrujärjestelmä säännöllisesti ja tehdä oikea-aikaisia ​​korjauksia. Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä Pidentynyt jarrutusmatka Yksi ensimmäisistä viallisen jarrujärjestelmän merkeistä on pidempi jarrutusmatka. Tämä voi tapahtua useista syistä: kuluneet jarrupalat, vanhentunut jarruneste tai ongelmat jarrulevyissä. Jos tarvitset enemmän aikaa auton pysäyttämiseen, tämä on selvä merkki jarrujärjestelmän tarkistamisesta. Äänet jarrutettaessa Natinat, kolinat tai muut äänet jarrutettaessa ovat toinen tärkeä merkki toimintahäiriöstä. Tämä voi viitata kuluneisiin jarrupaloihin, vaurioituneisiin jarrulevyihin tai jarrumekanismien likaantumiseen. Tällaisten äänien huomio...

Ilmastointilaitteen kompressorin korjaus

  Viallisen kompressorin merkkejä Tyypillisimpiä merkkejä ovat: Jatkuva tai voimistuva hurina; lisäksi sitä voi kuulla jopa silloin, kun ilmastointilaite on sammutettu, mutta moottori käy; Jyrinä tai hankausääni - nämä ovat ehdottomasti männät tai laakerit, jotka toimivat öljynpuutteessa; Ilmastointilaitetta käynnistettäessä ei ole tyypillistä napsahdusta ja polttomoottorin nopeuden laskua - sähkömagneettinen venttiili ei toimi jne. Jos kuulet jotain tällaista moottorin käynnistyksen tai käytön aikana, ota välittömästi yhteyttä huoltokeskukseen - ainakin selvittääksesi kaikkien näiden äänien ja äänien perimmäisen syyn. Mitä nopeammin teet tämän, sitä halvempi korjaus on. Useat ilmastointijärjestelmän osat voivat hajota - pumppu, kompressori, laakerit ja muut kitkayksiköt, tukkeutunut ulkoinen tai sisäinen ilmastointilaitteen jäähdytin ja niin edelleen. Vian ja kulumisen pääasialliset syyt Pumpun kiertokangen ja mäntäryhmän kulumisen syyt: kylmäaineen puute; voitelun puute...