Siirry pääsisältöön

Ilmastointilaitteen kompressorin korjaus

 

Viallisen kompressorin merkkejä

Tyypillisimpiä merkkejä ovat:

  1. Jatkuva tai voimistuva hurina; lisäksi sitä voi kuulla jopa silloin, kun ilmastointilaite on sammutettu, mutta moottori käy;
  2. Jyrinä tai hankausääni - nämä ovat ehdottomasti männät tai laakerit, jotka toimivat öljynpuutteessa;
  3. Ilmastointilaitetta käynnistettäessä ei ole tyypillistä napsahdusta ja polttomoottorin nopeuden laskua - sähkömagneettinen venttiili ei toimi jne.

Jos kuulet jotain tällaista moottorin käynnistyksen tai käytön aikana, ota välittömästi yhteyttä huoltokeskukseen - ainakin selvittääksesi kaikkien näiden äänien ja äänien perimmäisen syyn. Mitä nopeammin teet tämän, sitä halvempi korjaus on.

Useat ilmastointijärjestelmän osat voivat hajota - pumppu, kompressori, laakerit ja muut kitkayksiköt, tukkeutunut ulkoinen tai sisäinen ilmastointilaitteen jäähdytin ja niin edelleen.

Vian ja kulumisen pääasialliset syyt

Pumpun kiertokangen ja mäntäryhmän kulumisen syyt:

  • kylmäaineen puute;
  • voitelun puute;
  • hätäventtiilin vikaantuminen, yksikön vikaantuminen;
  • jäähdyttimen ulkoinen likaantuminen;
  • jäähdyttimien ja putkien sisäinen likaantuminen;
  • kuluneet laakerit ja niiden istukat;
  • välys vastakkaisten osien välillä.

Useimmiten ulkonäkö liittyy sekä pumpun mäntien että laakereiden kulumiseen. Tämä vika voi johtaa hihnapyörän istukan muodostumiseen laakeriin, itse hihnapyörään, sähkömagneettisen kytkimen vikaantumiseen, kompressorin etukannen vaurioitumiseen ja halkeamien muodostumiseen.

Ilmastointilaitteen kompressoria korjattaessa työt suoritetaan seuraavassa järjestyksessä:

  • Vikailmoitus. Sisältää tarkastuksen, järjestelmän toimintaparametrien mittaamisen, viallisten, kuluneiden yksiköiden ja komponenttien tunnistamisen. Ilmastointilaitteen kompressorin hihnapyörä ja painelevy tarkastetaan erikseen, kylmäaineen paine ja jännite mitataan. Korjausta pidetään asianmukaisena, jos enintään 50 % kompressorin osista on viallisia. Jos se on huonommassa kunnossa, on suositeltavaa vaihtaa se kokonaan;
  • jos järjestelmän freonin paine on liian korkea, tarkista jäähdytyspuhaltimen kunto;
  • tarkasta lauhdutin, tarvittaessa puhdista se kertyneistä kerrostumista;
  • jos ilmastointijärjestelmässä on epäpuhtauksia, huuhtele se;
  • korjaa havaitut kompressorin toimintahäiriöt, kokoa se ja asenna se paikalleen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW:n automaattivaihteiston korjauksen ominaisuudet

  VAIHTEISTOLAATIKON RAKENNE BMW:n vaihteisto on monimutkainen laite. Itse automaattivaihteiston lisäksi se sisältää myös muita mekanismeja, kuten esimerkiksi momentinmuuntimen. Nykyaikaisten mallien vaihteisto eroaa muiden automallien malleista juuri siinä, että siinä on kehitetty käytännöllinen elektroniikka, jonka ansiosta kaikki käynnissä olevat prosessit ovat hyvin säädeltyjä ja yksikkö reagoi nopeasti kuljettajan toimiin. Öljypumppu on täydellisesti kytketty vaihteistoon, mikä on myös etu. Tähän pumppuun on asennettu herkät lämpötila- ja paineanturit. Lyhyesti sanottuna BMW:n automaattivaihteistot on valmistettu uusinta teknologiaa käyttäen korkealaatuisimpia nykyaikaisia ​​materiaaleja. BMW:N AUTOMAATTIVAIHTEISTON KORJAUKSEN OMINAISUUDET Koska uudet BMW-mallit on varustettu monimutkaisilla vaihteistoilla, niiden korjaus vaatii tiettyä tietoa ja taitoa. On tärkeää ottaa huomioon laitteen ominaisuudet. Useimmat viat liittyvät elektroniikan vikoihin. Mekaaninen osa on t...

Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä

  Jarrujärjestelmä on yksi auton tärkeimmistä osista, joka varmistaa kuljettajan ja matkustajien turvallisuuden. Sen asianmukainen toiminta vaikuttaa suoraan auton yleiseen toimintaan. Jos jarrut toimivat huonosti tai ovat viallisia, sillä voi olla vakavia seurauksia tiellä. Siksi on erittäin tärkeää tarkistaa jarrujärjestelmä säännöllisesti ja tehdä oikea-aikaisia ​​korjauksia. Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä Pidentynyt jarrutusmatka Yksi ensimmäisistä viallisen jarrujärjestelmän merkeistä on pidempi jarrutusmatka. Tämä voi tapahtua useista syistä: kuluneet jarrupalat, vanhentunut jarruneste tai ongelmat jarrulevyissä. Jos tarvitset enemmän aikaa auton pysäyttämiseen, tämä on selvä merkki jarrujärjestelmän tarkistamisesta. Äänet jarrutettaessa Natinat, kolinat tai muut äänet jarrutettaessa ovat toinen tärkeä merkki toimintahäiriöstä. Tämä voi viitata kuluneisiin jarrupaloihin, vaurioituneisiin jarrulevyihin tai jarrumekanismien likaantumiseen. Tällaisten äänien huomio...

Mitä tehdä, jos autosi on jumissa lumessa

  Perussäännöt, jos autosi on jumissa lumessa Älä panikoi ja arvioi tilanne Heti kun huomaat, että autosi on jo kinoksessa etkä voi liikkua, rauhoitu ja arvioi tilanne. Kytke hätävilkut välittömästi päälle, varsinkin jos olet ajoradalla, jalkakäytävällä tai muissa paikoissa, joissa saattaa olla muita ajoneuvoja tai jalankulkijoita. Laita sitten auto käsijarrulle ja poistu autosta. Sinun on selvitettävä, mitkä pyörät ovat eniten lumen peitossa ja minkä tyyppisen lumipeitteen kanssa joudut selviytymään. Älä kiihdytä Huonoin ratkaisu jumissa olevan auton vetämisessä on kiihdyttää. Jos alat painaa kaasupoljinta liian kovaa, pyörät pyörivät ja tekevät itselleen entistä syvemmän kuopan, mikä vain aiheuttaa auton hautautumisen syvemmälle lumeen. Kuinka päästä pois lumikinoksesta omin avuin Puhdista tie Jos autosi on jumissa lumessa, pysähdy, sammuta moottori ja etsi lapio, jolla voit irrottaa pyörät. Ripottele hiekkaa Tämä menetelmä sopii, jos olet liukkaalla pinnalla Ku...