Siirry pääsisältöön

Ohjauksen korjaus


Yleisiä ohjausjärjestelmän toimintahäiriöitä ja niiden syitä

Ohjausjärjestelmä on monimutkainen järjestelmä, jonka eri osat voivat kulua ja rikkoutua. Yksittäisten osien kytkennän rikkoutuminen johtaa myös sen toimintahäiriöihin. Jokainen ongelma voidaan selittää useilla syillä.

Ohjauspyörän vaikea pyöriminen, jumittuminen tai riittämättömän tasainen liike voivat johtua:

  • suodattimen, pumpun venttiilin ja muiden käyttöelementtien tukkeutumisesta;
  • useiden osien muodonmuutoksista;
  • väärästä välyksen säädöstä;
  • riittämättömästä öljystä kampikammiossa;
  • alustan ongelmista - jos pyörät on asennettu väärään kulmaan tai renkaissa on liian vähän ilmaa.

Korjausmenetelmät

Ohjausjärjestelmän korjaamiseen voidaan käyttää esimerkiksi seuraavia:

  1. Välysten ja kiinnikkeiden säätö. Esimerkiksi jos välys kasvaa, tarkista navan laakereiden, nivelten ja matopyörän välykset ja säädä ne.
  2. Kuluneiden osien vaihto. Ohjaustankoja ei yleensä vaihdeta kokonaan, vaan käytetään korjaussarjaa, joka sisältää kärjet, olkatapit, nivelet ja puslat.
  3. Ohjausvaihteen korjaus. Viallisten osien vaihdon jälkeen hammastanko säädetään, ja laajamittaisten vaurioiden sattuessa se vaihdetaan kokonaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW:n automaattivaihteiston korjauksen ominaisuudet

  VAIHTEISTOLAATIKON RAKENNE BMW:n vaihteisto on monimutkainen laite. Itse automaattivaihteiston lisäksi se sisältää myös muita mekanismeja, kuten esimerkiksi momentinmuuntimen. Nykyaikaisten mallien vaihteisto eroaa muiden automallien malleista juuri siinä, että siinä on kehitetty käytännöllinen elektroniikka, jonka ansiosta kaikki käynnissä olevat prosessit ovat hyvin säädeltyjä ja yksikkö reagoi nopeasti kuljettajan toimiin. Öljypumppu on täydellisesti kytketty vaihteistoon, mikä on myös etu. Tähän pumppuun on asennettu herkät lämpötila- ja paineanturit. Lyhyesti sanottuna BMW:n automaattivaihteistot on valmistettu uusinta teknologiaa käyttäen korkealaatuisimpia nykyaikaisia ​​materiaaleja. BMW:N AUTOMAATTIVAIHTEISTON KORJAUKSEN OMINAISUUDET Koska uudet BMW-mallit on varustettu monimutkaisilla vaihteistoilla, niiden korjaus vaatii tiettyä tietoa ja taitoa. On tärkeää ottaa huomioon laitteen ominaisuudet. Useimmat viat liittyvät elektroniikan vikoihin. Mekaaninen osa on t...

Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä

  Jarrujärjestelmä on yksi auton tärkeimmistä osista, joka varmistaa kuljettajan ja matkustajien turvallisuuden. Sen asianmukainen toiminta vaikuttaa suoraan auton yleiseen toimintaan. Jos jarrut toimivat huonosti tai ovat viallisia, sillä voi olla vakavia seurauksia tiellä. Siksi on erittäin tärkeää tarkistaa jarrujärjestelmä säännöllisesti ja tehdä oikea-aikaisia ​​korjauksia. Viallisen jarrujärjestelmän merkkejä Pidentynyt jarrutusmatka Yksi ensimmäisistä viallisen jarrujärjestelmän merkeistä on pidempi jarrutusmatka. Tämä voi tapahtua useista syistä: kuluneet jarrupalat, vanhentunut jarruneste tai ongelmat jarrulevyissä. Jos tarvitset enemmän aikaa auton pysäyttämiseen, tämä on selvä merkki jarrujärjestelmän tarkistamisesta. Äänet jarrutettaessa Natinat, kolinat tai muut äänet jarrutettaessa ovat toinen tärkeä merkki toimintahäiriöstä. Tämä voi viitata kuluneisiin jarrupaloihin, vaurioituneisiin jarrulevyihin tai jarrumekanismien likaantumiseen. Tällaisten äänien huomio...

Ilmastointilaitteen kompressorin korjaus

  Viallisen kompressorin merkkejä Tyypillisimpiä merkkejä ovat: Jatkuva tai voimistuva hurina; lisäksi sitä voi kuulla jopa silloin, kun ilmastointilaite on sammutettu, mutta moottori käy; Jyrinä tai hankausääni - nämä ovat ehdottomasti männät tai laakerit, jotka toimivat öljynpuutteessa; Ilmastointilaitetta käynnistettäessä ei ole tyypillistä napsahdusta ja polttomoottorin nopeuden laskua - sähkömagneettinen venttiili ei toimi jne. Jos kuulet jotain tällaista moottorin käynnistyksen tai käytön aikana, ota välittömästi yhteyttä huoltokeskukseen - ainakin selvittääksesi kaikkien näiden äänien ja äänien perimmäisen syyn. Mitä nopeammin teet tämän, sitä halvempi korjaus on. Useat ilmastointijärjestelmän osat voivat hajota - pumppu, kompressori, laakerit ja muut kitkayksiköt, tukkeutunut ulkoinen tai sisäinen ilmastointilaitteen jäähdytin ja niin edelleen. Vian ja kulumisen pääasialliset syyt Pumpun kiertokangen ja mäntäryhmän kulumisen syyt: kylmäaineen puute; voitelun puute...